Geloven vandaag – Nieuwe leeskring in parochie Augustinus

Onder de noemer Geloven vandaag hebben Juliette van Deursen en Govert-Jan de Vrieze (beiden theoloog) een nieuwe leeskring opgericht. Bedoeld voor parochianen die met beide benen in de wereld staan en zich afvragen wat de betekenis van geloof en kerk is in het dagelijks leven.

Viermaal per jaar gaan we op een (nog nader te bepalen) avond met elkaar in gesprek, aan de hand van een inspirerend of prikkelend boek.

We beginnen met De kerk is fantastisch! van de Vlaamse theoloog Rik Torfs, die vooral bekend is als kerkjurist. Van de achterflap: “De beschrijving van de kerk die Rik Torfs in ‘De kerk is fantastisch’ geeft, is niet altijd mooi. Dat weerhoudt Rik Torfs er niet van haar zeer te waarderen.”

Wij hopen dat De kerk is fantastisch! aanleiding vormt om met elkaar in gesprek te gaan over onze eigen beelden van de kerk.

Interesse? Van harte welkom! Neem contact op met Juliette of Govert-Jan:

Juliette van Deursen (+31610247530; juliettevandeursen@planet.nl)

Govert-Jan de Vrieze (+31648133688; gjdevrieze@yahoo.com)