Volwassenencatechese en vorming

Een mens is nooit af. Er zijn altijd nieuwe dingen te leren, ervaringen op te doen die iets toevoegen aan ons menszijn. Zo is het ook met ons geloofsleven. Na het vormsel zijn we volwaardig lid van de kerk, maar we staan dan pas aan het begin van ons gelovend leven. Daarom is er ieder jaar een gevarieerd aanbod aan activiteiten, met als doel nieuwe inzichten en impulsen aan te reiken voor een verdere groei van ons geloofsleven. Daarbij zien we catechese niet alleen als het geloof leren, maar vooral ook leren geloven.
Dat doen we bijvoorbeeld met behulp van gespreksavonden, lezingen, en film. Maar ook een cursus over de bijbel, gelovig opvoeden of een theologisch onderwerp is mogelijk. Ieder jaar is er ook een kloosterweekend.

De katholieke traditie staat centraal. Maar natuurlijk staan de activiteiten ook open voor gelovigen uit andere kerken of geïnteresseerden.

Het programma is terug te vinden in het jaarlijkse ‘groene boekje’ uitgegeven door de Raad van Kerken.